Спорт за всеки мускул...

Предишната тема Следващата тема Go down

Спорт за всеки мускул...

Писане by Lindzi on Сря 28 Апр 2010, 12:41

Стречинг упражнения за тонус и енергия!

В началото на пролетта тонусът ни е под нулата и ни липсва енергия.
С комплекса от лесни стречинг упражнения, който ви предлагаме, бързо ще възстановите изгубените през зимата жизненост и енергичност.

Слънцето вече напича и ни подканя на вълнуваща разходка, а ние нямаме сили да напуснем домовете и работните си места. Пролетната умора си казва своето и сме изтощени до краен предел. Необходима ни е ударна доза енергия и вдигане на тонуса. Витаминозно хранене с повече плодове и зеленчуци, и комплексът от стречинг упражнения за тонус и енергия, който ви предлагаме, и отново ще сте жизнени, енергични и доволни. Стречинг упражненията за тонус и енергия ускоряват метаболизма, тонизират мускулатурата и подобряват настроението. Изпълнявайте ги всяка сутрин и ще се почувствате като преродени – готови за нови подвизи, вдъхновени и усмихнати.
Цялата програма ще ви отнеме не повече от 15 минути, така, че не се оправдавайте с липсата на време.

Стречинг упражнение 1 за тонус и енергия


Започваме с най-доброто упражнение за стягане на седалището и бедрата – клякания с широко разтворени крака. Стречинг упражнение, което ще повдигне тонуса и ще ви зареди с енергия. 15-20 клякания всяка сутрин са напълно достатъчни, за да стегнете дупето и ханша си, както и да активизирате метаболизма си. След това изпънете ръцете високо над главата и с едната ръка хванете китката на другата. Започнете да изпълнявате наклони встрани, като редувате посоките (по 10-15 на всяка страна).

Стречинг упражнение 2 за тонус и енергия



Седнете на пода с изпънат ляв крак встрани и десен крак, свит в коляното. Сложете ръцете на тила и започнете да изпълнявате навеждания към левия крак. Направете 10-15 повторения и сменете краката. Стречинг упражнението е идеално за страничните коремни мускули и за раздвижване на цялата мускулатура.

Стречинг упражнение 3 за тонус и енергия


Разбира се, задължителното упражнение в „кучешка“ поза. Повдигнете единия крак възможно най-високо, направете 10-15 повторения и сменете краката. Това упражнение натоварва всички мускулни групи, особено седалището и бедрата. Чудесно стречинг упражнение за сутрешно настроение.

Стречинг упражнение 4 за тонус и енергия



Легнете на пода с крака, свити в колената. Ръцете са встрани от тялото и са плътно прилепени към пода. Повдигнете таза възможно най-високо и задръжте няколко секунди. Направете 5-10 повторения. Стречинг упражнението натоварва цялата мускулатура и зарежда с енергия.

Стречинг упражнение 5 за тонус и енергия



Продължаваме със стречинга. Седнете на пода с изпънат ляв крак назад и десен крак напред, свит в коляното. Разпънете хубаво с леки пружиниращи движения и сменете краката. Дръжте кръста изправен. Стречинг упражнението разтяга долната част на тялото и подобрява стойката.

Стречинг упражнение 6 за тонус и енергия



Легнете на пода с крака, свити в колената. Ръцете са встрани от тялото и са плътно прилепени към пода. Повдигнете таза и задръжте в тази поза. След това вдигнете високо левия крак. Направете 5-10 повторения и сменете краката. Чудесно стречинг упражнение, което натоварва всички мускулни групи.

Стречинг упражнение 7 за тонус и енергия


Последното упражнение е идеален стречинг, с който ще разтегнете докрай всички мускулни групи. Застанете на колене, така че да седнете върху стъпалата си. Наведете тялото напред, възможно най-ниско до пода и пружинирайте леко.

Завършете сутрешната гимнастика с няколко дълбоки вдишвания и издишвания и бягайте на работа.

rozali.com
avatar
Lindzi
SPAMMER
SPAMMER


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Спорт за всеки мускул

Писане by styyni on Съб 09 Окт 2010, 19:54


За всеки човек може да се намери подходящ спорт...


Културизъм
Този спорт развива всеки мускул. Важно е да се знае, че, ако се занимавате с културизъм, не бива да спазвате диета. В противен случай вместо мастните от мускулите ви може да започнат да се изчерпват белтъчните съединения. И в крайна сметка вместо развита, мускулатурата ви ще стане отпусната. През седмицата с културизъм е добре да се занимавате неповече от два-три пъти по 30-45 минути (при това натоварване се изгарят330-495 калории). Менюто ви трябва да съдържа тесто, картофи, варени моркови.
Баскетбол
Спортът тренира мускулите на краката и горната част на тялото. Интензивното плуване, което увеличава обема на белите дробове, добре допълва баскетбола. Необходимо е да консумирате продукти, съдържащи желязо ивитамин С: птици, риба, тестени изделия, плодове. Те укрепват сърцето иподобряват кръвообращението.
Туризъм
Дългите походи подобряват кръвообращението, укрепват мускулите главно накраката и сухожилията. По-добър ефект можете да постигнете, ако повишите натоварването, носейки във всяка тежести от по няколко килограма. По този начин на всеки половин час вие изгаряте около 260 калории. Преди да тръгнете консумирайте плодове, богати на витамин С.По време на похода на всеки час изяждайте по един банан. Това ще ви помогне да съхраните формата си.
Колоездене
Разходките с велосипед, както и туристическите походи развиват мускулите на цялото тяло. При всекидневно колоездене в продължение на 20 минути вие ще се разделите с около 300 калории. Не бива да прекалявате с натоварването,защото вместо мастните съединения организмът ви ще започне да изгаря въглехидратите. Преди да се отправите на велоразходка, добре ще ви се отразят продукти, съдържащи малко глюкоза. Докато спортувате можете да си позволите тестени изделия (или банани). Това ще помогне на организмави да съхрани белтъчните съединения в мускулите.
Алпинизъм
Спортът тренира главно мускулите на краката и ръцете, както и горната част на тялото. Това двойно натоварване оказва положително влияние на обмянатана веществата. За час катерене изгаряте около 600 калории. Ден преди дасе отправите към планината консумирайте продукти, съдържащи въглехидрати (картофи, ориз, макарони), а сутринта – извара. В раницата сложете банани, тестени изделия, сирене.
Плуване
Уморенит емускули се нуждаят точно от този спорт. Той подобрява и кръвообращението. Максимално бързо плувайте 30-50 метра кроул. Това ще допълни ефекта, ако бавно се плували 20 дължини по 25 метра. Най-много енергия (500-1000 калории) се изразходва при плуване в стиловете кроули бътерфлай. Преди да отидете на басейна яжте продукти, съдържащи желязо (птици, риба, ракообразни), както и витамин С. Това повишава снабдяването на кръвта с кислород и увеличава силата ви.
Тенис
И този спорт тренира всички мускули, укрепва сърцето, костите, подобрява кръвообращението. Изследвания са доказали, че при 70-годишни жени,занимаващи се ежедневно с тенис, костите са почти толкова здрави,колкото и при 30-годишните. За един час изразходвате 426 калории.Доколкото тенисът е спорт, изискващ бързи реакции, необходимо е да се консумират продукти, съдържащи магнезий (гръцки орехи, тестени изделия).


Източник!

styyni
властелина на форума
властелина на форума


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Боси по асфалта

Писане by styyni on Пет 18 Фев 2011, 10:06


Тичането на босо ни връща към начина, по който човек би трябвало да използва стъпалата си поначало.
“Естественото” тичане, тоест това на бос крак, набира все повече почитатели сред хората, които обичат джогинга. След поредица от книги и статии в New York Times и Washington Post относно колко е полезно да имаш допир със земята, новото течение е на път да се превърне в революция в спорта за здраве.
Тичането на босо ни връща към начина, по който човек
би трябвало да използва стъпалата си поначало – боси върху твърда
повърхност. Но “естествения” джогинг включва и умението да поставяш
стъпалата си правилно върху земята и да развиеш добра механика на движение. Бягането на босо ни прави по-силни, подобрява кръвообращението на целия организъм и помага да изградим здрава имунна система като цяло.
В момента в САЩ почитателите на това движение имат възможността да ползват и съвсем леки минималистични обувки,
разработени специално да имитират бягането на босо. Те се препоръчват
на начинаещите, които още не са усвоили правилното “приземяване”, а
именно – леко, върху предната част на стъпалото
(възглавничката между свода и пръстите). Когато свикнете обаче, все пак е
по-добре да практикувате абсолютно боси, започвайки от мека ливада или гладки пътеки и стигайки постепенно до по-пресечени местности.
Освен това тялото ви трябва да е наклонено леко напред и
като цяло да стъпвате леко, с възможно най-малко мускулна сила в
краката. Важно е да вдигате стъпалото си достатъчно бързо когато сте на
твърда повърхност и никога да не се приземявате върху петата. Така или
иначе тялото е “проектирано” да пренася тежестта автоматично на предната
част на стъпалото, а не върху петата, което означава, че ако не ви се
получава така, значи не бягате правилно.
Задължително трябва да изберете повърхност, която не крие опасности
като скрити тръни, клони и остри камъни. Започнете с малки дози, за да
не рискувате да се нараните, преди да сте свикнали с новото усещане.
Имайте предвид, че бягането на босо се практикува като редовна рутинна тренировка при много професионални атлети, но и те са започнали от само няколко минути върху мека трева.
Практикуването на босия джогинг ще ви научи да тичате бързо и
ефективно за цял живот. Но в началото ще трябва да инвестирате във
време. Защото нашите праотци може и да са тичали по тревата на воля,
докато ние тепърва трябва да свалим токчетата.

Източник!

styyni
властелина на форума
властелина на форума


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

На педал! Бързо и здравословно

Писане by styyni on Пет 18 Фев 2011, 10:08



50-минутното въртене на педалите дневно ускорява метаболизма и помага за по-бързото изгаряне на калориите.
Движението е изключително полезно за имунната система и може да бъде много забавно.
Оказа се, че 10 минути колоездене на ден заздравяват мускулите и подобряват кръвообращението. Това потвърдиха и германски учени.
Хората, които ходят с велосипед на работа, се възползват двойно от благоприятните ефекти от колоезденето.
Експертите смятат, че дългите разстояния не трябва да бъдат
възприемани като пречка, тъй като в градовете със сериозни задръствания
велосипедистите често пристигат по-бързо на работните си места от тези,
които се придвижват с моторни превозни средства.
Изследването показва още, че половин час колоездене на ден укрепва сърцето, а 40 минути или повече подобрява издръжливостта.
50-минутното въртене на педалите дневно ускорява метаболизма и помага за по-бързото изгаряне на калориите.
И всичко ще е идеално, ако родните шофьори започнат най-после да
пазят колоездачите, точно както го правят всички техни колеги от
останалия свят.
Дотогава – за по-голяма сигурност карайте в парка.



styyni
властелина на форума
властелина на форума


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

За всеки човек има спорт

Писане by pumpal21 on Пет 18 Фев 2011, 12:55


Най-добре е да се захвана с гребане. Не, танците повече ми
харесват. Казват, че най-евтиният и достъпен фитнес е ходенето. Или
бягането? Фитнесът пък е много модерен... Да, движейки се така хаотично
между различните спортове май ще станем разногледи.


Въпреки твърдението, че движението е живот, не са
много хората, които са наясно кой спорт е за тях. Затова специалистите
препоръчват да влагаме повече разум, когато искаме да поддържаме добра
физическата форма и да елиминираме стреса.

Повечето хора са
наясно поне в общи линии кое е полезно и кое – не. Например, за никого
не е тайна, че спортуването е част от здравословния начин на живот.
Въпреки това голяма част от хомо сапиенса е в плен на обездвижването.

Ясно
е, че трябва да се започне отнякъде, ако не искаме да попълним
статистиката на заболяванията, вследствие на застоял начин на живот. Но
как да направим първите крачки?

Началото трябва да е плавно, т. е. не бива да се прекалява, напомнят специалистите.
Многочасовите
маратони не са за начинаещи. Тръгвайки да преодоляваме спортни рекорди,
най-много до си осигурим болки по цялото тяло, умора, стигаща до
изтощение, и в крайна сметка - нежелание да продължим с каквото и да
било физическо натоварване. Започва се с 10-15-минутно загряване.
Най-обикновените физически упражнения, останали в съзнанието ни от
училище, може да се правят по всяко време и във всеки удобен момент.
Просто трябва да свикнем да им отделяме необходимите 30 минути на
денонощие. Най-важното е това, което правите да ви доставя удоволствие.

Следващата
стъпка е да откриете подходящия за вас спорт. Тялото трябва да се
развива хармонично, затова се ориентирайте към занятия, при които се
задействат колкото може повече мускули. Специалистите препоръчват
плуване, танци, различни бойни изкуства, йога, гребане и ходене.

Ходенето
действително е най-достъпният, евтин и полезен начин да се погрижите за
доброто си физическо състояние. При енергично крачене, придружено от
правилно движене на ръцете, се тренира цялото тяло. В ходенето участват
400 мускула, което е около 2/3 от всички.
Особено полезно е ритмичното редуване на напрежение и отпускане.

При
правилно движение мускулите на единия крак работят, докато на другия
почиват. Това е спокойна тренировка без агресивна загуба на енергия и
излишно натоварване на сърцето. Не бива да забравяме и ползата от чистия
въздух, което си е истинско преимущество пред задушните зали.
Неслучайно много мислители и творчески личности имат навика да се
разхождат, за да получат вдъхновение. Очевидно е, че ходенето стимулира и
мисловния процес.

Още едно предимство е, че човек не се
съсредоточава върху ходенето. През това време умът му може да е зает с
каквото ли не. Важно правило е да се ходи навсякъде, където е възможно.
От дома до спирката или до работата и обратно. На разходка с кучето, до
магазина. В изнервеното време, в което живеем, не всеки може да си
позволи дълги разходки, но и не бива да ги пропускаме всяка възможност.

Има
и определени правила – абсолютно безполезно е да ходите по тротоара
покрай магистралата. Дори е вредно, защото силно замърсения въздух го
вдишваме много по-интензивно. Ходете по паркове и градини. Естествено
най-добрият вариант е планината.

Изкачването по стълби също е
много полезно. Откажете се от асансьорите и ескалаторите. Говорим за
изкачване, а не за слизане. То не е толкова полезно. Първо защото се
изразходва по-малко енергия и второ – натоварването върху коленете е
по-голямо.

Плуването отдавна си е спечелило славата на
изключително здравословен спорт. Ако плуваш правилно, като бонус
получаваш и тренировка на дишането. Това е един идеален начин да изгориш
ненужните мазнини и да добиеш стройна и стегната фигура. Водата
поддържа плувеца, затова спортът е много добра профилактика срещу
проблеми с гръбначния стълб.

Танците са чудесна възможност да се
движиш в такт с музиката, което повдига настроението. Много хора обаче
се притесняват, че, за да покажеш нещо прилично, са необходими упорити
тренировки. Не бива да се плашите от закъснелия резултат. Нищо не може
да замени качественото физическо натоварване, докато усвоявате стъпките.
А и несъмнено на дансинга е весело.

Бойните изкуства не са за
всеки. Те подхождат на хора, които чувстват, че имат сили, а и
необходимост да дадат воля на агресията си, обичат напрежението и
адреналина. Ако не ви влекат тънкостите на многобройните бойни изкуства,
можете да изберете тае-бо, което е на границата с фитнеса. А капоейрата
е смес от борба и танци, почти акробатика.

Фатнис-йогата много
хармонично и деликатно развива цялото тяло. Ако се занимавате
последователно и дълго, можете да постигнете невероятни резултати. Само
не бива да форсирате нещата и да спорите с природата. Ако не сте
гъвкави, нищо не можете да направите. Но пък полза винаги ще има. А и на
основата на йогата са разработени такива фитнес направления като
пилатес или несправедливо забравената каланетика. Все ще се намери
подходящ вариант и за вас.

Гребането е интересен, но не винаги
достъпен спорт. Ако имате възможност, не го пренебрегвайте. На пръв
поглед гребането развива само ръцете, но всъщност се задействат много
групи мускули на краката, гърба, корема.

Тренажорната зала е за
тези, които не са доволни от определена част на тялото си. Работата над
една или друга проблемна зона може да я превърне в съвършена. Тук има
едно задължително правило – обърнете се към инструктор и точно спазвайте
указанията му.

Неправилното изпълнение на упражненията може да ви докара много беди.
Има
още много видове спорт. Всеки сезон предлага нови възможности за
хората, желаещи да направят нещо за себе си. Помнете, че всяка активност
е полезна.

Източник: Health.bg


_________________
avatar
pumpal21
Глобален Модератор
Глобален Модератор


Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Спорт за всеки мускул...

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото


 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите